חלון לרוח - מתחת לאף
top of page
  • תמונת הסופר/תShuli

חלון לרוח - מתחת לאף

עודכן: 26 בפבר׳ 2020

ברוכים הבאים לליין הפוסטים החדש שלי – חלון לרוח. כאן אספר לכם על סדנאות, הרצאות וסיורים מעניינים, בתחומי האומנויות והרוח. אלה מרחבים בהם ניתנת לכם ההזדמנות להשתעשע עם רעיונות, ללמוד דברים חדשים ולהיחשף לעולמות מרתקים או בעצם – לפתוח חלון להשראה הפנימית שלכם.

והפעם, סדנאות צילום בנייד מבית המותג ״מתחת לאף", של נתלי תמיר.


סדנת צילום בנייד מתחת לאף
צילום: שולי מיטלברג-השלי, מצולמת: מירב גביש

למה דווקא החלון הזה?


אתחיל מגילוי נאות- נתלי תמיר היא חברה, היו בינינו כמה וכמה צמתים של הפריה הדדית עמוקה (על הסיפור המיוחד שלנו אפשר לקרוא כאן) והייתי כבר בכמה וכמה סדנאות שלה.

ומדוע בעצם אני חוזרת שוב ושוב? כי יש משהו באופן שבו נתלי מסתכלת על החיים שפשוט מעורר בי השראה. היכולת שלה לקחת את הכלי הכל-כך נגיש הזה, הטלפון הנייד, ולשנות באמצעותו את דרכי ההתבוננות על העולם היא מאד מיוחדת, ואצלי באופן אישי, התהליך הזה שינה ממש את תפיסת העולם.


ולמה עוד בחרתי להגיע?

כל לוקיישן שנתלי בוחרת לסדנאות שלה עשיר כל כך ביופי ובדברים לראות ולצלם. האפשרות לנסוע לפינות בישראל שכבר שכחתי שקיימות או שלא הייתי בהן אף פעם ולחוות אותן דרך הצילום היא מעוררת חושים ממש.


יש לה גם דרך לחבר בין העולם הפנימי של הצלם ומשימות הצילום, בקו ישיר ומיוחד, כזה שלרוב אנחנו לא חושבים לעשות אותו כאשר אנחנו מטיילים לבדנו.


וסיבה אחרונה והכי אקטואלית הפעם עבורי- נתלי כל הזמן מחדשת, היא לא נשארת באותו מקום לאורך זמן וזה מרגש ומסקרן ומעניין. הסדנא האחרונה שהייתי בה הייתה כמעט לפני שנה, ומאז אני עוקבת (בקנאה קלה, יש לומר) בכל פוסט-אחרי-סדנא שעולה, עם הצילומים המרהיבים, ובסקרנות רבה מתבוננות מה השתנה ומה התחדש. ידעתי שיש כמה אפשרויות עריכה חדשות בנייד שלא הכרתי ורציתי גם אני כבר לדעת איך היא מצליחה להוציא את הקסמים האלה מהנייד. אז באתי.

יש לה קהל של חוזרים לסדנאות, ממש כמוני, ששמחים ושמחות להתבונן על העולם שוב ושוב דרך העיניים שלה. הזהרו, כי זה מדבק 😉


צילום:ו שלי מיטלברג-השלי

חלון פתוח


אז מה עושים בעצם? מהלך הסדנא של נתלי תלוי במיקום, במשך ובקהל היעד הספציפי. אתאר כאן בקצרה את מהלך הסדנא באגמון החולה, בה הייתי לפני יומיים, כדי שתוכלו לקבל הצצה.


התכנסנו ב 10:30 ביום שישי בבוקר. התחזית הייתה לגשם וקור, אך נתלי עקבה בסבלנות אחר התחזית ויום קודם הודיעה שהשמש צפויה להפציע בזמן הסדנא והיא תתקיים בכל מזג אוויר. הגענו לבושים חם והשמש פינקה אותנו היטב.


התחלנו את הבוקר עם כיבוד עשיר ומשביע וסבב היכרות קצר, שדרכו כבר נתנה נתלי משימת צילום ראשונה לכל אחד מאתנו.

באופן כללי הסדנא מובילה את הצלם/ת להתבוננות פנימה לרגע, ויציאה אל השטח, להתנסות בכלי הצילום עצמו, תוך שימוש בטיפים שנתלי מלמדת במקום.

בסדנא הספציפית הזו עלינו על עגלת המסתור, שעושה סיור ממונע במרחבי האגמון. כך זכינו להגיע אל נקודות מבט ייחודיות, בקלות ובהנאה.


בסוף הסדנא הוסיפה נתלי טיפים לעריכת צילומי סטילס בנייד ולמתעניינים, גם המלצות לעריכת וידאו. לא יאומן מה אפשרי לעשות היום עם המכשיר הזה שכולנו מסתובבים איתו לכל מקום. לחובבי הצילום בנייד זוהי חגיגה של ממש!


נתלי מעודדת לצלם מתוך הרגע, לפעמים אפילו מבלי לראות מה בדיוק יוצא, בכל מיני זוויות צילום, בצבעוני ובשחור לבן ובאופן כללי מעודדת סקרנות ויצירה מתוך משחק. אין חוקים, אין ״חייב״ ו״צריך״, יש הרבה המלצות, ניסיון והשראה 😀


הזמן טס, בלי שבכלל שמים לב (4 שעות עברו להן בקלות)- תענוג!

צילום: שולי מיטלברג-השלי, חשיפה ארוכה בנייד

מי פתחה את החלון?


נתלי תמיר, צלמת וסקרנית, מנחה סדנאות צילום בנייד ׳מתחת לאף׳ בארץ ובעולם. נתלי מעצבת אינטראקטיב ומנהלת מעבדת סקרנות ורובוטיקה באוניברסיטת ת"א.

בעבר מרצה בכירה לעיצוב ומדיה דיגיטלית, ראש חוג תקשורת חזותית וניו מדיה במכללת ׳קווים׳ בפריסה ארצית דאז.


על הצד הטכני


הפרטים משתנים בכל סדנא וניתן למצוא את כל המידע באתר שלה. לגבי הסדנא באגמון החולה:

משך הסדנא: כ- 4 שעות

מיקום: אגמון החולה

ניידות: הגעה עצמאית, (אפשר לחבור כמה משתתפים יחד).

עלות ההשקעה בעצמך: 380 שח ( כולל כיבוד).

את הפרטים על הסדנאות של נתלי תמיר אפשר למצוא באתר שלה. יש סדנאות לקהל הרחב וגם סדנאות מוזמנות מראש (אם אתם בחברה שיש לה תקציב העשרה לצוות – תעבירו את זה הלאה, מומלץ ממש!!).

כדאי כמובן גם לעקוב אחריה באינסטגראם ובפייסבוק.


צילום: שולי מיטלברג-השלי, מצולמת טל-אל

שירה והשראה:


כמו בכל הפוסטים בבלוג, ביקשתי מנתלי לבחור שיר מעורר השראה, שיצטרף לפלייליסט של הבלוג, ״שירה והשראה״.

נתלי בחרה בשיר ״סליחות״ מאת לאה גולדברג, בגלל שזהו שיר אהוב עליה מאד מילדות וגם בגלל המשפט הפותח של השיר – "באת אליי את עיניי לפקוח", שעבורה מתחבר לצילום בנייד, שפקח את עיניה.

התרגשתי מאד מהבחירה של נתלי, כי זהו גם אחד השירים האהובים עליי בכל הזמנים.


הצילומים


בראיונות בבלוג אני אוהבת לארח צלמים אחרים. בפוסט הזה, כל הצילומים שלי וצולמו בנייד, במהלך הסדנא.

מוסיפה כאן עוד כמה צילומים של משחק עם שחור לבן, עולם שהיה חדש עבורי.


מעוניים לקבל עוד סיקורים סדנאות, הרצאות וסיורים או לקרוא על אנשים מעוררי השראה? הרשמו לניוזלטר וקבלו את המידע ישירות למייל שלכם.


צילום: שולי מיטלברג-השלי. משנים נקודת מבט והעולם משתנה

צילום: שולי מיטלברג-השלי, משחקים בין שחור-לבן לצבע

צילום: שולי מיטלברג-השלי, צבעי האגמון באופן טבעי

צילום: שולי מיטלברג-השלי. צבעי האגמון בשחור-לבן

126 צפיות
bottom of page